dimarts, 28 d’abril del 2009

PAC 2.1 CANVI CONCEPTUAL

2.1 AVALUACIÓ INICIAL

Des del començament del semestre fins ara crec que s’ha produït un veritable canvi conceptual en el que el resultat d’aquest aprenentatge significatiu són nous models mentals dels fenòmens que s’han explorat i manipulat. Considero que és per això que iniciem un procés de canvi conceptual. Ens veiem amb la necessitat d’una reorganització total de les estructures de coneixement que teníem. A continuació faig detall dels canvis produïts en relació a la primera avaluació de coneixements previs. Els comentaris actuals estaran marcats en color blau, per tal de distingir les noves idees amb les inicials.

TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: __8__ 4

La Tecnologia Educativa és un procés per mitjà del qual es van aplicant els descobriments de la investigació en ciències de la conducta als problemes de la instrucció. No es l’encarregat d’oferir tècniques als docents sinó que s’encarrega del disseny, la metodologia, l’anàlisi...

CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: __10__ 10

Segueixo estant a la mateixa postura, penso que la interacció amb persones ajuden a fer un aprenentatge significatiu, ja que dóna la possibilitat de veure diferents punts de vista d’un mateix concepte en funció de l’experiència prèvia de cadascun. L’intercanvií d’idees, el diàleg amb companys etc.. és una molt bona manera d’aprendre nous coneixements.

TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : ___9__ 9

Penso que una de les competències més important dels educadors es transmetre coneixement, però també han de proporcionar mitjans que ajudin als alumnes a construir un coneixement significatiu.

DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds_ 0_ 0

Crec que la tecnologia no és neutral perquè depèn del context, esta influenciat per la societat, cultura o ideologia.

CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: __9__ 10

Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge, ja que gràcies a la seva estructura podem dialogar i compartir idees i informació amb molts companys, i mitjançant aquests intercanvis anar creant nous coneixements i relacions.

DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: __0__ 0

Els debats virtuals suposen tenir la oportunitat d’aprendre i de construir coneixement. A partir del debat sobre la relació entre C-T-S-E m’he adonat de la validesa d’aquest recurs, penso que és una manera de compartir idees i punts de vista amb els companys/es i et proporcionen una reflexió personal segura.

TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: __9___ 5

En aquesta qüestió no estic d’acord amb la meva resposta inicial, penso que no assegurem el domini de les TIC si no que a partir de la practica i la necessitat d’utilitzar aquests recursos assegurem el nostre desenvolupament.

DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: __8__ 10

Penso que els debats si que poden millorar ja que la majoria dels debats de la UOC no tenen un fil argumentatiu, si no que es donen idees sense seguir una argumentació, tan sols aporten informació i a vegades informacions repetides i sense una estructura ni normes a seguir. No obstant cal aclarir que el debat de l’aula ha estat un dels millors debats que he realitzat a la UOC.

TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: __9__ 3

Les TIC són necessàries per ajudar als alumnes a construir els seus coneixements mitjançant un ampli ventall de possibilitats que ofereixen.

DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: __6_ 2

El canvi social no esta determinat pel canvi tecnològic, actuen molts factors com és la ciència, la tecnologia , la societat, l’educació...


1. CONCLUSIONS

En conclusió puc dir que a partir de la realització de la PAC1 hem fet un canvi conceptual mitjançant l’experiència i la reflexió. Els coneixements que teníem a l’hora d’elaborar l’avaluació prèvia han incrementat gràcies a l’elaboració dels mapes, a les intervencions al debat de l’aula, a la lectura del mòdul 1 i la documentació annexa que he llegit.

M’agradaria remarcar en la conclusió d’aquest pac els conceptes que he après i que penso que més m’han fet reflexionar i aprendre en aquest semestre són els següents: la importància de la utilització de les TIC a l’escola i el paper del mestre com a mediador, la importància de l’autoavaluació per tal de reajustar els aprenentatges, el treball cooperatiu i en equip. Penso que no he tingut un canvi conceptual tan sols relacionat amb les TIC si no que ha anat més enllà.

Per tant es por extreure que he participat en un canvi conceptual i remarco que els conceptes més importants d’aquest canvi han estat el compromís en fer les tasques, el procés cognitiu que he sofert i el procés de revisió dels mapes.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada